7. ZRIN FESTIVAL

UMJETNICI / 2021.
Zagrebački solisti

Ansambl Zagrebačkih solista

Sreten Krstić – koncertni majstor
Krunoslav Marić, Đana Kahriman, Saki Kodama, Davor Philips, Ivan Novinc, Mislav Pavlin – violine
Hrvoje Philips, Marko Otmačić – viole
Smiljan Mrčela, Jasen Chelfi – violončela
Mario Ivelja – kontrabas

 

Ansambl Zagrebačkih solista osnovan je 1953. godine u okviru Radio Zagreba, pod umjetničkim vodstvom glasovitoga violončelista Antonija Janigra.

Tijekom više od šest desetljeća – pod umjetničkom palicom jednako znamenitih koncertmajstora, poput Dragutina Hrdjoka, Tonka Ninića, Anđelka Krpana i Borivoja Martinića-Jerčića – Zagrebački solisti odražavaju kvalitetu muziciranja na zavidnoj razini, a koju redovito prezentiraju i na prestižnim svjetskim koncertnim pozornicama.

Od 2012. godine Ansambl nastupa uz glasovitoga violinista Sretena Krstića kao svojega koncertmajstora, a ujedno i koncertmajstora Münchenske filharmonije.

Do sada su Zagrebački solisti održali gotovo 4000 koncerata na svim kontinentima, u najvećim svjetskim centrima i najslavnijim koncertnim dvoranama kao što su Musikverein (Beč), Concertgebouw (Amsterdam), Royal Festival Hall (London), Berlin Philharmonic Hall, Tchaikowski Hall (Moskva), Santa Cecilia (Rim), Carnegie Hall (New York), Opera House (Sydney), Victoria Hall (Ženeva), Teatro Real (Madrid), Teatro Colon (Buenos Aires), Versailles itd.

Redovito su gostovali na najpoznatijim glazbenim festivalima poput onih u Salzburgu, Pragu, Edinburghu, Berlinu, Bergenu, Barceloni, Istanbulu, Pradesu Ossiachu, Dubrovniku i drugdje, a uz njih su muzicirali brojni ugledni solisti – Henryk Szeryng, Alfred Brendel, Christian Ferras, Pierre Fournier, Leonard Rose, James Galway, Jean-Pierre Rampal, Aldo Ciccolini, Katia Ricciarelli, Lily Laskine, Zuzana Ružičkova, Mario Brunello, Isabelle Moretti, Guy Touvron, Marc Coppey, Ray Chen i mnogi drugi.

Zagrebački solisti izvode repertoar koji uključuje barokna, klasicistička, romantička, ali i djela suvremene glazbe, s posebnom pažnjom usmjerenom na aktualizaciju ranijih, ali i predstavljanje mlađih generacija hrvatskih skladatelja.

Snimili su više od sedamdeset nosača zvuka, i to za kompanije poput kuća Vanguard, EMI, ASV, Eurodisc, Melodia, Hispa-vox, Pickwick i Croatia Records. Od recentnijih se izdanja ističe nosač zvuka s djelima Ernesta Cordera, a kojega su snimili s istaknutim solistima – violinistom Guillermom Figueroom te gitaristom Pepeom Romerom (kuća Naxos, 2010.), a koji je i nominiran za nagradu Latin Grammy. U lipnju 2014. godine Ansambl je izdao i kompaktni disk s djelima Borisa Papandopula, s pijanistom Oliverom Triendlom, a koji je upravo oduševio i domaću i inozemnu kritiku. Godinu kasnije, s violončelistom Marcom Coppeyem, Zagrebački solisti snimili su nosač zvuka na kojem su predstavljena tri Koncerta za violončelo, u izdanju njemačke diskografske kuće Audite.

Zagrebačkim solistima dodijeljene su mnoge visoke nagrade i priznanja, među kojima se ističu: prva nagrada u Mar del Plati (za album Koncerti 18. stoljeća), Medalja Pablo Casals, Medalja Elisabeth Sprague Coolidge (za izvođenje suvremene glazbe), nagrade Vladimir Nazor, Milka Trnina, Josip Štolcer Slavenski za najbolju izvedbu djela hrvatskoga skladatelja; zatim nagrade Ivan Lukačić i Jurica Murai Varaždinskih baroknih večeri, Villa Manin, UNESCO, Nagrada Grada Zagreba, Srebrni kompakt disk diskografske kuće Croatia Records, Orden za zasluge naroda sa srebrnim zracima, Plaketa Grada Zagreba, više hrvatskih diskografskih nagrada Porin (1994. godine za životno djelo), Srebrna plaketa Hrvatske glazbene mladeži i brojne druge.

Tijekom Domovinskoga rata Zagrebački solisti održali su sedamdesetak dobrotvornih koncerata (za grad Dubrovnik, za porušene glazbene škole u Hrvatskoj, srušenu zgradu HNK u Osijeku, Dječju bolnicu Zagreb, za brojne razorene hrvatske spomenike i dr.), a izveli su i velik broj svečanih koncerata povodom predstavljanja nove hrvatske države. U 2010. godini Ansambl je nagrađen nagradom Orlando Grand Prix za osobite umjetničke doprinose u ostvarenju cjelokupnoga programa Dubrovačkih ljetnih igara.

Šezdeset i pet godina uspješnoga djelovanja ovoga renomiranog hrvatskog ansambla klasične glazbe može se zahvaliti brojnim sjajnim glazbenicima koji su, u određenome razdoblju, zauzimali mjesto članova Zagrebačkih solista, a ono što sve članove – prošle, sadašnje i buduće, sasvim sigurno ujedinjuje, jest vrhunska razina i discipliniranost u vještini kojom se bave te nepresušan entuzijazam i ljubav prema glazbi, a napose komornome muziciranju.

Ansambl Musica viva

Ansambl Musica Viva

Renata Penezić – flauta
Branko Mihanović – oboa
Jasen Chelfi – violončelo
Franjo Bilić – čembalo

 

Eminentni zagrebački umjetnici, članovi Zagrebačke filharmonije, solisti i profesori Muzičke akademije u Zagrebu udružili su svoje umijeće i ljubav prema glazbi surađujući već dugi niz godina u ansamblu Musica Viva. Ansambl je osnovala još davne 1998. godine ugledna glazbenica, čembalistica i profesorica na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, Višnja Mažuran.

Zahvaljujući brojnim nastupima i visokoj umjetničkoj kvaliteti, profilirao se kao jedan od vodećih ansambala te vrste u Hrvatskoj nailazeći na nepodijeljene simpatije publike i struke.

Na repertoaru Musica Vive nalaze se autori koji pripadaju baroknom razdoblju ali isto tako i njegovim rubnim razdobljima poput rokokoa, pretklasike ili kasne rensanse.

Musica Viva u svojim interpretacijama ujedinjuje visoki profesionalizam, odlično poznavanje stilskih odrednica pojedinih razdoblja, te sjajnu uigranost koja njihovu svirku čini izbrušenom do najsitnijih detalja.

U izdanju diskografske kuće Aquarius izašle su dvije kompaktne ploče Musica Vive: Glazba na dvoru Friedricha velikog” i “Božićni koncerti” koji je 2006. godine dobio nagradu Porin za najbolju izvedbu solističke ili komorne skladbe.

U ansamblu Musica Viva trenutno djeluju vrsni hrvatski glazbenici: Renata Penezić-flauta,

Branko Mihanović-oboa, Jasen Chelfi-violončelo i Franjo Bilić-čembalo.

B's FUNstellation

B's FUNstellation

Pod nazivom B’s FUNstallation (skraćenica od Baja’s) krije se šest glazbenika srednje hrvatske jazz generacije koje je okupio trubač Zvonimir Bajević u proljeće 2012. godine. Zajednički projekt, u kojemu je kreativno ostvarivanje u potpunosti otvoreno i poticano od strane svakog njegovog kotačića, prirodno je izrastao na dugogodišnjem zajedničkom muziciraju i prijateljevanju u okviru HGM Jazz orkestra Zagreb, a kasnije zajedničkom profesionalnom putu u Jazz orkestru HRT-a, čiji su bili ili jesu većim dijelom stalni članovi.

Slijedom životnih i profesionalnih okolnosti koje vode mlade glazbenike, ali i glazbenog sazrijevanja („always keep the channel open“), ideja okupljanja manjeg, fleksibilnog izvođačkog sastava okrenutog istraživanju glazbenog izraza njegovih članova učinila se prirodnim slijedom stvari. Sudjelovanje svih članova u mnoštvu različitih projekata, te s dugim nizom glazbenika (Elvis Stanić Group, Jazz Me Do Quintet, Satellite Quartet, Tamara Obrovac Transhistria Ensemble, Jazz Orkestar HRT-a, HGM Jazz orkestar Zagreb, The Problems, Lasse Lindgren Big Constellation, The Bonebomb, Big band RTV Slovenija…) s kojima su članovi B’s FUNstallation surađivali i ostvarivali svoju glazbenu afirmaciju, ostavio je velik utjecaj i tragove, koje kroz vlastite kompozicije pokušavaju sintetizirati u svoje viđenje stvari, pojava, osjećaja i situacija koje doživljavaju.

Krajem 2019. godine sastav se opet pomalo transfomira, pa tako umjesto Mirona Hausera i Adriana Bernobića u band ulaze Davor Doležal i Borko Rupena. Članovi sastava su: Mario Bočić, tenor saksofon, Zvonimir Bajević, truba, krilnica, Davor Doležal, gitara, Luka Žužić, klavijature, trombon, Goran Rukavina, kontrabas, električna bas gitara i Borko Rupena, bubnjevi.

Sastav je do sada nastupao u Koprivnici, Zagrebu, Balama, Poreču, Grožnjanu, Vrbniku, Zadru, Murteru, Rijeci, Rovinju, Šibeniku, Ljubljani, Novigradu Istarskom, Sesvetama, Silbi, Biogradu, Bilicama, Bjelovaru, Velikoj Gorici, Lastovu, Veloj Luci, Umagu, Hvaru, Makarskoj, Varaždinu, Cresu, Dugoj Resi.

Prvo veće inozemno gostovanje banda bila je dvotjedna turneja u Kini u rujnu 2017. godine, tijekom koje je na 9 koncerata u gradovima Mudanjiangu, Dalianu, Jilinu, Shijazhouangu, Nanchangu, Lizhou i Wuhanu održao uspješne koncerte u velikim koncertnim dvoranama pred brojnom kineskom publikom.

Band je 2015. objavio svoj autorski album prvjenac Sixto u izdanju nezavisne izdavačke etikete Destinatio Tokyo na kojem se nalazi 8 kompozicija četvorice članova sastava.

Na drugom albumu Blue Line, objavljenom krajem 2018. u izdanju izdavačke kuće Mast produkcija također se nalazi 8 kompozicija koje ponovno autorski potpisuju Bočić, Bajević, Hauser i Žužić.

ChiaroScuro ansambl

ChiaroScuro ansambl

Josipa Bilić – sopran
Silvio Richter & Ivan Jakšeković – violine
Hiwote Tadesse – viola
Lea Sušanj Lujo – violončelo
Katarina Javora – čembalo

Josipa Bilić (Zagreb, 1997.) studentica je pete godine pjevanja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u klasi prof. Lidije Horvat – Dunjko. Pjevačko obrazovanje započela je 2014. u Glazbenoj školi Vatroslav Lisinski u razredu prof. Kristine Beck – Kukavčić.
Već kao studentica postigla zapažene uspjehe na državnim i međunarodnim natjecanjima, od kojih se ističu: Vera Kovač Vitkai  (2015.),  LavMirski  (2016.), Natjecanje učenika i studenata glazbe RH (HDGPP 2017. i 2019.), Jozsef Simandy (2018.), Zoltán Kodály (ISA 2019.). Od Agencije za odgoj i obrazovanje 2016. prima priznanje Oskar znanja (za najbolje učenike i studente glazbe i plesa u Hrvatskoj).

Pohađala je seminare glazbenih umjetnika i pedagoga kao što su: Matjaž Robavs, Tomislav Mužek, Rebeka Lokar, Krešimir Stražanac, Alexei Tanovitski, Reiner Trost, Michael Schade, Florian Boesch, Claudia Visca, te članovi međunarodnog pjevačkog seminara CANTO! Vocal program; Lucy Arner, Liora Maurer, Sharon Mohar, Hans Peter Herman, Ira Siff i dr.

Surađivala je s renomiranim umjetnicima kao što su: mo. Mladen Tarbuk, mo. Tomislav Fačini, mo. Loris Voltolini, mo. Josip Šego, mo. Ivan Josip Skender, mo. Marcello Mottadelli, mo. Gyüdi Sándor, mo. Pavle Zajcev, rež. Dora Ruždjak Podolski, rež. Saša Anočić, rež. Mathias Behrends, rež. Arnaud Bernard.

Posebno se istaknula u koprodukcijama MUZA/ADU/ALU/TTF u ulozi Despine, jednoj od glavnih uloga Mozartove opere Cosi fan tutte, u zagrebačkom HNK-u, kao i u naslovnoj ulozi Massenetove opere Cendrillon. Kao stipendistica Opere HNK u Zagrebu, ostvarila je svoj profesionalni operni debi u ulozi Ines, Verdijevog Trubadura, kao i u ulozi Glas s neba, Verdijevog Don Carla.

Dobitnica je Dekanove nagrade za akademsku 2017./2018. godinu, te Rektorove nagrade za individualni umjetnički rad – solistički koncert uz Orkestar Zagrebačke Filharmonije, s kojim nastupa i u ulozi Marice – Humperdinckove opere bajke Ivica i Marica, pod vodstvom Maestra Dawida Runtza.

Surađivala je i s brojnim ansamblima i orkestrima kao što su: Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, Orkestar opere HNK u  Zagrebu, Vojni orkestar Oružanih Snaga Republike Hrvatske, Mađarski Simfonijski Orkestar, Zagrebački solisti, Orkestar mladih glazbenika,…
Diljem Hrvatske nastupa u produkciji Opere b.b., u Leharovoj opereti Vesela udovica (uloga Valencienne), te u Straussovoj opereti Šišmiš (uloga Adele).

Silvio Richter diplomirao je violinu na Muzičkoj akademiji u Zagrebu 2008. godine u klasi Anđelka Krpana. Iste godine godine položio je prijemni ispit na Royal Academy of Music u Londonu za studij barokne violine prigodom čega je nagrađen sa Entrance Scholarship. Magistrirao je u lipnju 2010. godine u klasi Pavla Beznosiuka. Za obje godine studija primio je Levrhulme Award. Daljni studij nastavio je na Royal Coservatory u Den Haagu u klasi Rya Terakada gdje je diplomirao 2013. godine.

Recentni angažmani uključuju koncerte sa ansamblima New London Consort, Bach Collegium Japan, Saraband Consort, Corelli Ensemble, Little Baroque Company, New Dutch Academy, Antiphonus, Camerata Garestin, Responsorium, Himalayian Handel Orchestra, Ars Eloquentiae; koncertnu suradnju sa Christopherom Stembridgeom, Krešimirom Hasom te izvedbu Bachovog koncerta za dvije violine uz Rachel Podger u dvorani Wigmore Hall u Londonu.

Ivan Jakšeković rođen je u Zagrebu gdje završava studij violine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Silvana Kuzmina. Usavršava se na Sveučilištu za glazbu i izvedbene umjetnosti u Grazu u klasi Eszter Haffner. Tijekom studija pohađa majstorske tečajeve brojnih uglednih pedagoga te nastupa kao solist i komorni glazbenik. Gaji poseban interes za izvođenje stare glazbe te se aktivno usavršava kroz majstorske tečajeve i suradnju s nekim od vodećih imena ranoglazbene scene kao što su E. Gatti, E. Onofri, C. Mackintosh i A. Butterfield. Član je orkestra Opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu.

 

Hiwote Tadesse (1993.) hrvatska je violistica etiopskog porijekla. Svoje glazbeno obrazovanje započela je na GU Elly Bašić u klasi Andreje Halužan-Bratković. Hiwote je maturirala na istom paralelno završivši IV gimnaziju u Zagrebu. 2011. godine počinje studirati na Kraljevskom konzervatoriju u Gentu (Belgija) i Konzervatoriju u Maastrichtu (Nizozemska) u klasi jednog od najboljih svjetskih violista, Michaela Kugela, gdje je 2016. završila diplomski studij kao najbolja studentica u generaciji. Hiwote se trenutno usavršava na belgijskoj prestižnoj Queen Elisabeth Music Chapel. Hiwote je u sezoni 2016./17. vodila viole u Dubrovačkom simfonijskom orkestru, a od 2017. djeluje na mjestu zamjenika vođe viola u Zagrebačkoj filharmoniji.

Hiwote je dobitnica mnogih nacionalinih i međunarodnih nagrada: Grand Prix na Internacionalnom natjecaju mladih glazbenika u Moskvi (2014.), prve nagrade na Internacionalnom natjecanju Citta di Barletta u Italiji (2013.) prve nagrade na 46. i 48. Hrvatskom natjecanju studenata glazbe i plesa (2008., 2010.). Za vrijeme studija u Belgiji Hiwote je osvojila solističko natjecanje i nastupila uz Orkestar Kraljevskog Konzervatorija u Gentu pod palicom Dirka Brossea. Solistički je nastupila uz La Chapelle Sauvage, Hrvatski komorni orkestar, Dubrovački simfonijski orkestar, a komorno surađivala s A. Zemtsovom, T. Samouil, G. Hoffmanom, A. Dumayem. Od 2013 Hiwote postaje član Hulencourt Soloists Chamber Orchestra, tada pod vodstvom Guya Braunsteina. Kao solistica i komorni glazbenik Hiwote je nastupala diljem Hrvatske i u inozemstvu: Austriji, Italiji, Sloveniji, Izraelu i Beneluxu. Također je kao predavač i komorni glazbenik sudjelovala na Zimskom festivalu komorne glazbe na Floridi, SAD, te držala seminare u Hrvatskoj i Etiopiji.

2015. Hiwote je prošla zahtjevnu audiciju i predstavljala Hrvatsku na ljetnoj turneji Orkestra mladih Europske Unije. Kao solistica, dobila je priliku nastupati na Grafenegg festivalu i Spazio Klassik festivalu. Hiwote se usavršavala na seminarima profesora A. Arada, G. Karnija, W. Kossjanenka, W. Strehlea. Trenutno svira na modernom instrumentu graditelja O. Erdesza, koji joj je ljubazno dan na korištenje od obitelji Erdesz.

 

Violončelistica Lea Sušanj Lujo rođena je u Rijeci gdje je i maturirala violončelo u klasi prof. Maura Šestana. Dobitnica je više nagrada na natjecanjima HDGPP-a. Usavršavala se na seminarima prof. Valtera Dešpalja, Ericha Oskara Huettera, Nikole Ruževića, Alexandera   Bailieja, Gustava Neive-Tavaresa i Pavla Zajceva.

Početkom 2010. g. postaje stalnom članicom Simfonijskog orkestra HRT-a, a iste godine stječe naziv magistra muzike, diplomiravši violončelo u klasi prof. Krešimira Lazara na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.

Još od ranih studentskih dana izuzetno je interesira barokno violončelo te je kao članica Hrvatskog baroknog ansambla imala priliku surađivati sa brojnim uglednim imenima europske scene tzv. povijesno osviještene interpretacije. Svirala je basso continuo u mnogim produkcijama od kojih posebno vrijedi istaknuti Bachovu Muku po Ivanu i Magnificat, Monteverdijevog Orfeja u HNK u Zagrebu, Galuppijev Adamov pad i Handelovog Orlanda na Lokrumu u sklopu Dubrovačkih ljetnih igara.

Godine 2019. pod potporom zaklade Caboga Stiftung i umjetničkim vodstvom Tomislava Fačinija, uz Bojana Čičića i Dmitrija Sinkovskog, sudjeluje u snimanju CD-a sa svim simfonijama Luke Sorkočevića.

Članica je ansambala za ranu glazbu Ars Longa, Minstrel, ChiaroScuro i Trio Corrente te redovito surađuje sa ansamblom Antiphonus. Svira na majstorskom baroknom violončelu mađarskog graditelja Viktora Koosa iz 2019. godine.

 

Katarina Javora (Zagreb) je maturirala klavir u Glazbenoj školi Blagoje Bersa u Zagrebu u klasi profesorice Renate Strojin Richter. Na Muzičkoj akademiji u Zagrebu je diplomirala orgulje u klasi profesorice Ljerke Očić, dok je čembalo učila kod profesora Pavla Mašića, a diplomirala u klasi profesorice Višnje Mažuran. Na Akademiji u Zagrebu je također završila i studij teorije glazbe.

Osvojila je nekoliko nagrada na natjecanju HDGPP, te nagradu fonda Janka Šanjek. Kao solist i u komornim sastavima nastupala je na raznim festivalima u Hrvatskoj, BiH, Austriji, Češkoj, Italiji, Njemačkoj i Francuskoj, kao i na natjecanjima Ferdo Livadić, Petr Eben, mo. Vinko Lesić i tribini Darko Lukić.

Diplomski studij orgulja (koncertni smjer) je završila pri Universität für Musik und darstellende Kunst  u Beču u razredu profesora Pier Damiana Perettija, dok je čembalo učila kod profesora Emanuela Schmelzera Ziringera. Pohađala je seminare za interpretaciju orguljske i čembalističke literature u Hrvatskoj i inozemstvu (Theo Jellema, Martin Sander, Bernhard Klapprott, Nathan Laube, Hans Fagius, Lorenzo Ghielmi, Luigi F. Tagliavini, Christoph Bossert, Aline Zylberajch, Jean Baptiste Robin i mnogi drugi). Završila je program usavršavanja u francuskom gradu Toulouseu gdje je studirala orgulje u klasi prof. Michela Bouvarda i prof. Jana Willema Jansena, dok je čembalo učila u klasi prof. Yasuko Bouvard.

Predaje glazbeno teorijske predmete u Glazbenoj školi Franjo Lučić, te je dugi niz godina orguljašica u župnoj crkvi Sv. Male Terezije od Djeteta Isusa te crkvi Marije Pomoćnice u Zagrebu. 

Hrvatski barkoni ansambl

Hrvatski barokni ansambl

 Violine: Laura Vadjon – koncertni majstor 
Tanja Tortić, Helga Korbar, Saša Borčić Reba, Ivana Žvan, Vinka Fabris
Viole: Hiwote Tadesse i Asja Frank Perčić
Viola da gamba: Mauro Colantonio
Violončelo: Dora Kuzmin Maković
Kontrabas: Fran Petrač
Čembalo: Pavao Mašić 

 

Hrvatski barokni ansambl najznačajniji je hrvatski ansambl specijaliziran za povijesno obaviještenu interpretaciju glazbe baroknog razdoblja i bliskih epoha, na originalnim glazbalima i njihovim replikama. Ansambl je utemeljen 1999. godine i okuplja glazbenike mlađe generacije, zaljubljenike u iskonski zvuk i stilski osviještenu interpretaciju koja je u skladu s duhom i poetikom vremena u kojem je nastala. Ravnateljica ansambla je renomirana violinistica Laura Vadjon.

Uz 20 godina održavanja ciklusa koncerata u Hrvatskom glazbenom zavodu u Zagrebu, redoviti su gosti brojnih domaćih i stranih festivala (Varaždinske barokne večeri, Dubrovačke ljetne igre, Splitsko ljeto, Korčulanski Barokni Festival, Zagrebački barokni festival, Glazbene večeri u sv. Donatu, Histria festival, Ars Organi Sisciae, Osorske glazbene večeri, Koncerti u Eufrazijani, Rovinjsko glazbeno ljeto, Lubeničke večeri, Ljetne priredbe u Krku, Pasionska baština, Organum Histriae, Barokna glazba u baroknoj crkvi u Osijeku, Mostarski festival, Paško ljeto, Brodsko ljeto, Festival hrvatske glazbe u Beču, Festival duhovne glazbe

srednjoeuropskih zemalja u Rimu, Beogradski festival rane muzike, Festival Brežice, Festival Tesori musicali Toscani u Pisi, Festival Misiones de Chiquitos, Bolivija, Festival Esteban Salas, Havana-Kuba, Tartini Festival u Piranu, Festival in old Krakow… kao i drugih Festivala u Austriji, Njemačkoj, Italiji, Mađarskoj, Finskoj, Švedskoj, Francuskoj, Belgiji, Slovačkoj, Estoniji, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Crnoj Gori, Argentini, Španjolskoj, Portugalu….

HRBA je u proteklih dvadeset godina ostvarila suradnju s ponajboljim svjetskim umjetnicima, specijalistima za izvođenje barokne glazbe. Ovo je popis imena najznačajnijih gostiju-prijatelja ansambla koji stalno raste: Catherine Mackintosh, Herve Niquet, Enrico Onofri, Laurence Cummings, Andreas Helm Rachel Brown, Alessandro Tampieri, Jaap ter Linden, Richard Egarr, Jacques Ogg, Werner Ehrhardt, Marcello Gatti, Stefano Montanari, Aapo Hakkinen, Philip Pickett, David Staff, Theresa Caudle, Russel Gilmour, Peter van Hauwelingen, Mimi Mitchel, Christopher Lawrey, Hugo Hymas, Mitchell Sandler, Shalev Ad-El, Adrian Butterfield, Peter Lönnerberg, Ryo Terakado, David Bates, Peter van Heyghen, Gail Hennesy, Andrew Lawrence King, Benjamin Bayl… Ansambl surađuje i sa Vokalnim ansamblom Antiphonus kao i sa zborovima Cantores Santi Marci i Ivan Goran Kovačić.

U programima HRBA-e zastupljeni su i hrvatski kompozitori, odnosno oni koji su djelovali na ovom području (F. SpongaUsper, G. Usper, T. Cecchini, V. Jelić, I. Lukačić, G. Puliti, L. Sorkočević, M. Stratico, I. M. Jarnović…). HRBA je zaslužna za prve trajne snimke njihovih djela na starim instrumentima iz pročišćenih partitura, bez redakcijskih intervencija.

Hrvatski barokni ansambl dobitnik je diplome Milka Trnina Hrvatskog društva glazbenih umjetnika 2001., nagrade Orlando Dubrovačkih ljetnih igara 2014., nagrade Ivan Lukačić Varaždinskih baroknih večeri 2016. i Nagrade Grada Zagreba 2020.

Zbog posebno zanimljivih, virtuoznih, živih i angažiranih interpretacija, glazbena ih kritika kao i publika svrstavaju u sam vrhhrvatske glazbene reprodukcije.

Acoustic Project Strings

Acoustic Project Strings

1. violine:
Marko Graziani – koncert majstor
Zvonimir Krpan
Davide Albanese

2. violine:
Val Bakrač
Ivo Jukić
Teodora Sucala Matei

Viole:
Aleksandar Jakopanec
Tajana Škorić

Violončela:
Zita Varga
Oliver Đorđević

Kontrabas:
Dubravko Palanović

 

Ansambl je nastao 2016. godine i proizašao je iz već renomirane formacije ansambla ACOUSTIC PROJECT koji djeluje od 2008. godine. Nastaje suradnjom skladatelja i kontrabasista Dubravka Palanovića, kao idejnog začetnika i voditelja ansambla, i violinista Marca Grazianija kao koncert majstora. Već samom načelnom idejom, osim izvođenja standarnih skladbi repertoara gudačkih orkestara, ansambl želi krenuti i u smjeru inovacije, kako programski tako i izvođački, gdje eksperimentira sa raznim stilovima i glazbenim epohama te izvodi i potpuno nova djela, kako hrvatskih i stranih autora. Članovi ansambla su mlađi, već afirmirani glazbenici te u spoju sa kreativnom, oni daju i snažnu interpretativnu energiju ovom projektu.

Ansambl je već u samo godinu dana postojanja nastupio na brojnim vodećim glazbenim festivalima u zemlji kao što su: Osorske glazbene večeri, Koncerti u Eufrazijani u Poreču, Baromus festival u Rovinju, Ljetne priredbe u gradu Krku i dr.

  1. godine ansambl je snimio i prvi nosać zvuka kojeg će izdati švedski izdavač Rocred production.
Filip Merčep

Filip Merčep

Filip Merčep svojim projektima konstantno dokazuje da je osoba i umjetnik širokog spektra interesa i djelovanja. Tijekom svog školovanja, Filip je postavio čvrste temelje na hrvatskoj glazbenoj sceni prolaskom u Finale Eurovizijskog natjecanja mladih glazbenika 2010. godine u kojem je kao jedini hrvatski finalist (uz Moniku Leskovar 1998. godine), svirao ispred bečkog Rathausa pred 45.000 slušatelja uz pratnju Simfonijskog orkestra ORF-a . Od tada je nabrojao i neke od najprestižnijih glazbenih nagrada: Ivo Vuljević za najboljeg mladog glazbenika 2011., Nagradu Zagrebačke filharmonije za najboljeg mladog glazbenika 2015. Nagradu Grada Samobora, Yamaha scholarship Award za najboljeg udaraljkaša Muzičke akademije u Zagrebu, 2. Nagradu Universal marimba competition u Belgiji, 1. Nagradu na natjecanju Boris Papandopulo u Zagrebu, Dekanovu nagradu za iznimnu koncertnu aktivnost tijekom studija, Rektorovu nagradu za izvedbe hrvatskih udaraljkaških koncerata i diskografsku nagradu Porin u kategoriji “Najbolja interpretacija klasične glazbe”.

Nakon diplome na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Igora Lešnika 2015. godine, Filip je počeo otkrivati svoj glazbeni jezik i raditi na konceptualnim projektima koje je predstavio na Osorskim glazbenim večerima, Dubrovačkim ljetnim igrama i Muzičkom biennale Zagreb. U želji da se usavrši u tom području, upisuje usavršavanje na Live Electronics studiju pri Konzervatoriju u Amsterdamu kod priznatog audiovizualnog umjetnika, kompozitora elektroničke glazbe i pedagoga Marcela Wierckx-a kod kojeg je diplomirao u lipnju 2020.

Promocija hrvatske glazbe vrlo je važan aspekt karijere Filipa Merčepa. Koncerti na kojima je izvodio djela hrvatskih autora donjela mu je simpatije publike u Europi i SAD-u. Trenutno je u procesu jedne od svojih najvećih želja – snimiti koncerte za udaraljke i orkestar hrvatskih autora. Do sad, u suradnji sa SO HRT-a, snimio je Vibrafoniettu Ive Maleca, Koncert za udaraljke i orkestar Igora Lešnika i Franza Cibulke te Koncert za Ivanu Igora Kuljerića (u obradi za solo marimbu, klavir i dva udaraljkaša).

Voditelj je i asistent majstorskih radionica u University of Miami, Humboldt University u Kaliforniji Glazbenoj akademiji u Hannover, Glazbenoj akademiji u Nurnbergu, Konzervatorija u Lyonu i University of Toronto u kojima je predstavljao glazbu hrvatskih autora za udaraljke i držao predavanje o programiranju u glazbi. Od 2017. godine počeo je održavati vlastiti marimbistički seminar, a od 2019. godine sa svojim kolegama iz Amsterdama organizirao je Live Electronics Summer Workshop. Filip je MarimbaOne umjetnik te mu je od 2018. Ministarstvo kulture RH priznalo status slobodnog umjetnika.

AKMUZ

Akademski muški zbor FER-a

AKADEMSKI MUŠKI ZBOR FAKULTETA ELEKTROTEHNIKE I RAČUNARSTVA SVEUČILIŠTA U ZAGREBU osnovan je 11. siječnja 2016. godine na inicijativu maestra Josipa degl’ Ivellia i tadašnjeg dekana FER-a prof. dr. sc. Mislava Grgića. Zbor u svome repertoaru daje naglasak na klasičnu zborsku literaturu, prije svega hrvatskih skladatelja. Dodatno, repertoar Zbora uključuje i a cappella skladbe klasičnoga repertoara, od renesansne do suvremene glazbe, kao i klapske te skladbe suvremenog ili popularnog višeglasja.

Tijekom svoje prve godine postojanja (2016. godine), Zbor je imao čak 17 nastupa, što svjedoči da se radi o vrlo kvalitetnom muškom zboru, kakvi su danas u Hrvatskoj rijetkost, a tijekom 2017. godine zbor je zabilježio 25 nastupa. Zbor je do sada nastupao u Hrvatskoj (Zagreb, Glina, Pitomača, Grabrovnica, Hrvatska Kostajnica, Samobor, Tuhelj, Kaštel Kambelovac, Kaštel Štafilić, Split, Bakar, Varaždin, Rovinj, Zadar, Đakovo, Slavonski Brod), a u inozemstvu; 2017. u Sloveniji (Stična) i Italiji (Rim), 2018. na Kosovu (Peć, Klina, Priština) i u Srbiji (Novi Sad i Subotica). ), 2019. Francuska (Pariz) te 2020. Austrija (Beč). Tijekom 2018. godine Zbor je održao 31 nastup i koncert, a tijekom 2019. godine 29 koncerata.  

Na prvoj međunarodnoj turneji zbora u Rim (Italija) od 4. do 10 svibnja 2017. godine zbor je održao 5 koncerata i javnih nastupa te otvorio ciklus koncerata u organizaciji Zaklade „Domenico Bartolucci“ povodom 100. godišnjice rođenja jednog od najveći skladatelja crkvene glazbe 20. i početka 21. stoljeća msgr. Domenica kardinala Bartoluccia.

Na međunarodnom natjecanju pjevačkih zborova VIII. ZLATNA LIPA TUHLJA, 3. 6. 2017. Zbor je osvojio ZLATNU PLAKETU te sudjelovao u nadpjevavanju za GRAND PRIX natjecanja.

Na 2. međunarodnom natjecanju pjevačkih zborova i vokalnih ansambala održanom u KD „Vatroslav Lisiniski“ u Zagrebu, 4. studenog 2017. zbor je bio ukupan pobjednik natjecanja s najvećim brojem bodova te je osvojio i posebnu novčanu nagradu stručnog ocjenivačkog suda.

5. 2018. Zbor je održao svoj I. GODIŠNJI KONCERT., a 23. 5. 2019. II. GODIŠNJI KONCERT.

5. 2018. na selekcijskoj smotri zborova grada Zagreba AKMUZ je proglašen najboljim zborom grada Zagreba, te je predstavljao grad Zagreb na 51. državnom natjecanju zborova u Rovinju 6. i 7. listopada 2018.

6. 2018. na međunarodnom natjecanju pjevačkih zborova IX. Zlatna lipa Tuhlja zbor je osvojio ZLATNU PLAKETU te sudjelovao u nadpjevavanju za GRAND PRIX natjecanja. 

Na 51. Susretu hrvatskih pjevačkih zborova u Rovinju, 6. i 7. 10. 2018. zbor je osvojio ZLATNU PLAKETU.

Na 3. Festivalu glazbe, natjecanju pjevačkih zborova u Zagrebu, 4. 11. 2018. u KD Vatroslav Lisinski zbor je osvojio ZLATNU PLAKETU.

Na 22. međunarodnom festivalu CROPATRIA 2018., natjecanju pjevačkih zborova CANTICUM NOVUM u Splitu, 2. prosinca 2018. zbor je osvojio ZLATNU PLAKETU – ZLATNA KATEDRALA po izboru publike.

5. 2019. na selekcijskoj smotri zborova grada Zagreba AKMUZ je proglašen po drugi put za redom najboljim zborom grada Zagreba.

6. 2019. na međunarodnom natjecanju pjevačkih zborova X. Zlatna lipa Tuhlja zbor je osvojio ZLATNU PLAKETU te sudjelovao u nadpjevavanju za GRAND PRIX natjecanja.

Na 52. Susretu hrvatskih pjevačkih zborova u Rovinju, 5. i 6. 10. 2019. zbor je osvojio SREBRNUPLAKETU.  

Na 23. Međunarodnom natjecanju CROPATRIA 2019. u Splitu, 1. 12. 2019. , zbor je osvojio ZLATNU PLAKETU publike i BRONČANU PLAKETU stručnog ocjenjivačkog suda.  

U samo četiri godine od utemeljenja Akademski muški zbor osvaja 7 ZLATNIH PLAKETA, 2 SREBRNE, 1 BRONČANU, 3 puta je sudionik nadpjevavanja za GRAND PRIX, 3 puta je ukupni pobjednik na nekoj smotri ili natjecanju te je dobitnik jedne posebne (novčane) nagrade stručnog ocjenivačkog suda, a održao je više od 120 koncerata.

DRUŠTVENE MREŽE

NEWSLETTER